תרומת תרגילי מוח לפיתוח העוצמות והחוזקות של המשאב האנושי בארגון
גישות שונות (כגון: תאוריית המוטיבציה של הרצברג ופירמידת הצרכים עפ"י מסלאו) מתעמקות במניעים ובכוחות הדוחפים עובדים להצטיין בעבודתם. רובן מצביעות על הצורך הטבוע באדם להתקדם, להגיע להישגים ולקבל הכרה והערכה על יכולותיו והישגיו ולא רק בהבט הכספי.
העמדת טכניקת תרגילי מוח לרשות העובדים בארגון, ככלי אישי לשידרוג ביצועים, מאפשרת לכל אחד מהם לרתום אותה לשיפור תפקודים בנישות ספציפיות, הרלבנטיות עבורו ולחוות שינוי מהותי בזמן קצר. מבנה תהליך האיזון מזמן לכל אחד בכל זמן ומצב אפשרות לשפר ביצועים ובמקביל להעצים את עצמו ברמת דימויו העצמי.
טכניקת תרגילי מוח מכוונת את האדם ליצור עבור עצמו מרחב להתפתחות אישית מתוך לקיחת אחריות על תפקודו והתבוננות על המצב בראיה חיובית. גישה זו מביאה בהכרח לשינוי מיטיב בסביבה האירגונית בה הוא פועל. ברמת הארגון, מהווה טכניקת תרגילי מוח אמצעי להעצמת עובדיו כמו גם לשפור תפוקותיו בעלות – תועלת גבוהה.
דוגמה לתוצאות יישום תרגילי מוח בארגונים בישראל
מחקרים מצביעים על כך, שיש מתאם גבוה בין רמת הדימוי העצמי וההצלחה בעבודה. בסדנאות ליישום השיטה נבחנות חמש רמות דימוי עצמי (בין 'מאוד מסכים' עד 'מאוד לא מסכים') ביחס לתפקוד מיטבי בעבודה. משתתפי הסדנה מתבקשים לדרג שלוש פעמים את מידת הסכמתם עם 30 הצהרות בגוף ראשון המתארות תפקוד מוצלח במגוון תחומים בעבודה:
- מייד בתחילת הסדנה - ע"מ ליצור נקודת ייחוס
- בסיום הסדנה - ע"מ לאפשר הבחנה בשינויים שחלו בדימוי העצמי בעקבות הסדנה
- לאחר חודש מתום הסדנה – להמחיש שימור ו/או שיפור ההישג לאורך זמן המגלם בתוכו התנסות מעשית.
במהלך שנת 2005 הועברו במספר ארגונים בישראל סדנאות בנות שמונה שעות כל אחת. שקלול תוצאות ההערכה העצמית מצביעים על שיפור ניכר בדימוי העצמי הנשמר לאורך זמן אצל רוב המשתתפים.